درحال بارگذاری...

سازمان لیگ مجبور به مذاکره بر سر تبلیغات زمین فوتبال شد

دومین مزایده سازمان لیگ فوتبال ایران برای مشخص شدن کارگزار تبلیغات محیطی در شرایطی به پایان رسید که هیچ مشتری برای فصل آینده قدم جلو نگذاشت تا مسئولان به فکر استفاده از روش جدید باشند .
در حالی که لیگ شانزدهم از حدود ۲ هفته دیگر استارت می‌خورد سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در حال مذاکره با شرکت‌های مختلف برای تبلیغات محیطی دور زمین هستند .
بر اساس این گزارش ، بعد از اتفاق‌های تلخی که برای فوتبال ایران در ۲ سال گذشته به خاطر عقد قرارداد با یکی از شرکت های تبلیغاتی افتاد این بار سازمان لیگ تصمیم دارد با وسواس بیشتری در انتخاب اسپانسرهای خود تصمیم گیری کند و به همین دلیل این بار شرکت‌هایی که قصد دارند تبلیغات محیطی فوتبال ایران برای ۲ سال آینده را در اختیار بگیرند کار سختی برای عبور از شرایط سخت سازمان لیگ دارند .
گفتنی است ، طبق قیمت کارشناسی که در اختیار مدیران فدراسیون فوتبال قرار گرفته است ، قیمت تبلیغات محیطی در فوتبال ایران برای ۲ سال ۱۲۰ میلیارد تومان است . در واقع شرکتی که می‌خواهد برای در اختیار گرفتن تبلیغات محیطی دور زمین پا پیش بگذارد برای سال اول باید ۵۰ و برای سال دوم باید ۷۰ میلیارد تومان پول پرداخت کند .
امیر عابدینی ، رئیس کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال در رابطه با اینکه هیچ شرکتی حاضر نشده برای در اختیار گرفتن تبلیغات محیطی دور زمین پیش قدم شود ، گفت : ما برای تبلیغات محیطی دور زمین مزایده برگزار کردیم ولی حتی یک پاکت هم دریافت نکردیم و به همین دلیل مجبور شدیم وارد مذاکره شویم . فرق مزایده و مذاکره این است که در مزایده شرایط ما محقق می‌شود اما در مذاکره ما مجبور هستیم شرایط طرف مقابل را بپذیریم .
در این بین گفته می شود ۲ شرکت به خرید تبلیغات محیطی دور زمین خیلی نزدیک هستند. یکی از این شرکت‌ها اسپانسر فصل گذشته استقلال ، پرسپولیس و تراکتورسازی است و شرکت بعدی هم شرکت فناپ نام دارد که یک شرکت بزرگ هلدینگ محسوب می‌شود .
عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ در این باره می‌گوید: چند شرکت برای تبلیغات محیطی دور زمین پیش قدم شده‌اند که ظرف روزهای آینده از بین آنها یکی انتخاب می‌شود. من فکر می کنم با قراردادی که امضا می‌شود بخش مهمی از مشکلات فوتبال برطرف خواهد شد .