درحال بارگذاری...

شهروند قانون مدار بر روی بیلبوردهای تهران رفت

رئیس مرکز آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا از اختصاص ۱۵ روزه تمام سازه‌های تبلیغاتی و عرشه پل‌های سطح شهر تهران به کمپین ” شهروند قانون مدار “ خبر داد .
به گزارش مجله محیطی ، سرهنگ مراد مرادی با اشاره به راه‌اندازی کمپین «شهروند قانون‌مدار» ، عنوان کرد : با توجه به تاثیرات غیرقابل کتمان عنصر فرهنگ و آموزش در ارتقاء وضع ترافیکی و اصلاح ترافیک شهر و تاثیر هنر و تبلیغات محیطی در انتقال مفاهیم مورد نظر به مخاطبان ، پلیس راهور تهران بزرگ به منظور بهره‌مندی از تبلیغات محیطی ، با طراحی ۸۰ اثر هنری توسط حدود ۱۰۰ گرافیست ، بهره‌مندی از سازه‌های تبلیغاتی همچون عرشه‌های پل را در شهر تهران در دستور کار خود قرار داده است .
وی ادامه داد : بر این اساس مقرر شد تا مفاهیم اثر بخش و تاثیر گذار در بهبود وضعیت ترافیکی پایتخت ، در راستای کاهش تلفات از جمله سرعت غیرمجاز ، سبقت ، کلاه ایمنی و مواردی از این دست ، با زبان هنر و گرافیک تبیین شده و به معرض دید عموم گذاشته شود .
رئیس مرکز آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا ، افزود : بهره‌مندی از ظرفیت تبلیغات محیطی و اکران موضوعات و مفاهیم فرهنگی و آموزشی بر روی سازه‌های تبلیغاتی شهر اعم از عرشه پل ، پرتابل ، لمپوست و تبلیغات حجمی به جهت پوشش سطح وسیعی از بزرگراه‌ها و معابر درون شهری ، امکان خوبی را برای ارائه آموزش‌های ترافیکی و در پی آن افزایش و ارتقاء فرهنگ صحیح عبور و مرور و جلب حداکثری مشارکت مردم در امر ساماندهی ترافیک شهر را برای تمامی کاربران ترافیکی فراهم خواهد کرد .
مرادی با بیان اینکه تخلفاتی همچون عدم رعایت فاصله طولی ، عدم استفاده از کلاه ایمنی ، دنده عقب در بزرگراه ، سرعت و سبقت غیرمجاز و… نقش مهمی در وقوع حوادث رانندگی اعم از جرحی ، فوتی و خسارتی در تهران دارند ، اظهار کرد : در همین راستا تلاش شد تا عمده مفاهیمی که این آثار ارائه می‌کنند ، مرتبط با همین حوزه باشد .
وی درباره اینکه علاوه بر فضای بیلبوردها این کمپین چطور به فعالیت خود ادامه می‌دهد ، گفت : تلاش کردیم کمپین شهروند قانون مدار نه یک کمپین مقطعی بلکه یک کمپین مردمی باشد که توسط خود شهروندان ادامه یابد . از این رو برخی از فعالان فضای مجازی با ایجاد «#شهروند_قانون مدار » مفاهیم مرتبط با رانندگی ایمن را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند . همچنین برنامه‌های دیگری نیز برای این کمپین پیش‌بینی شده که برخی از آنها نیازمند اخذ مجوزهای لازم است و برخی دیگر نیز به مرور زمان اجرا خواهند شد .
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس تهران بزرگ خاطر نشان کرد : تمامی سازه‌های تبلیغاتی شهر تهران از روز شنبه مورخه نوزدهم تیر ماه صرفاٌ به اکران مفاهیم، موضوعات و پیام‌های آموزشی ترافیکی تاثیرگذار در این کمپین اختصاص یافته تا ضمن توسعه و ارتقاء فرهنگ رانندگی، کاهش حوادث ترافیکی و بهبود فرهنگ عبور و مرور را در میان شهروندان در سال جاری شاهد باشیم .
گفتنی است ، پلیس چندی پیش نیز با حمایت از کمپین ایجاد شده از سوی جوانی به نام «من#بین خطوط می‌رانم» به این کمپین پیوسته بود .